Helpdesk

Vragen over e-mail


E-mail moet op ieder willekeurig apparaat in te stellen zijn met de algemene instellingen van onze e-mailservers. Deze zijn als volgt:

Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 110 voor POP3, 143 voor IMAP
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: door u aangemaakte wachtwoord behorende bij het specifieke e-mailadres
SSL: uit

Uitgaande mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 25 voor SMTP
Verificatie: vereist, gebruikersnaam en wachtwoord gelijk aan de inkomende server
SSL: uit

Mocht u de bovenstaande instellingen correct hebben ingevoerd, maar u kunt toch geen e-mail versturen dan kan dit duiden op een blokkade van poort 25 door uw internet-provider (ISP). Voorbeelden van internetproviders die deze poort blokkeren zijn KPN, Ziggo en Tele2. Gebruikt u in dit geval de uitgaande mailserver van uw internetprovider. Als u met bovenstaande gegevens geen e-mail kunt ontvangen, duidt dit vaak op onjuiste inloggegevens ofwel de inloggegevens van een verkeerde account (bijvoorbeeld het hoofd-account).

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen hebben, horen wij deze natuurlijk graag.

1. Start Outlook op2. Kies voor Bestand en druk hier op ‘Account toevoegen’.

3. U krijgt nu een scherm te zien, zoals hieronder, waar u de keuze heeft om de server instellingen of extra servertypen handmatig te configureren, selecteer deze optie zoals in de afbeelding te zien is en druk op volgende.

4. In scherm wat u nu voor u heeft, heeft u 4 keuzes waarvan u de eerste dient te hebben. Deze keuze heet ‘Internet-e-mail’ en met deze keuze kunt u verbinding maken met uw POP- of IMAP-server om e-mailberichten te verzenden en te ontvangen. Druk hierna op volgende.

 

5. Hierboven is het scherm waar u de instellingen dient in te stellen, hieronder een uitleg van de instellingen die u in deze afbeelding ziet.

  • Gebruikersgegevens
    • Naam: Dit is de naam die u aan uw mail-box wilt geven zodat het voor u overzichtelijk in het programma is.
    • E-mailadres: Dit is het e-mailadres wat u wilt toevoegen
  • Servergegevens
    • Type Account: U kunt hier kiezen voor IMAP of POP3. Meer informatie over deze 2 verschillende protocollen kunt u vinden in deze pagina https://cp.flexwebhosting.nl/faq/article/21 . Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.
    • Server voor inkomende e-mail: Dit is de server waarmee u verbind om uw e-mails op te halen. Pas de server aan van mail.uwdomein.nl naar uw eigen domeinnaam. Bijvoorbeeld mail.flexwebhosting.nl.
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider ‘poort 25’ voor externe mailservers toestaat. Mocht u Internet Provider ‘poort 25’ open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl. Mocht uw internet provider ‘poort 25’ hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.
  • Aanmeldingsgegevens
    • Gebruikersnaam: Hier dient u uw complete e-mailadres in te stellen. Bijvoorbeeld voorbeeld@flexwebhosting.nl
    • Wachtwoord: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!
  • Beveilig-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: Deze optie dient uit te staan, wanneer deze aan staat zal uw mailadres niet werken!

6. Deze stap is enkel voor wanneer uw internet provider ‘poort 25’ open heeft staan en u onze mailserver gebruikt om mails te versturen, indien dit niet het geval is, sla deze stap dan over en ga door naar de volgende stap.

Klik op ‘Meer instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’. Selecteer in scherm ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ en vink ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’.

7. Klik op ‘Meer instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’ (u bent al in dit scherm als u de vorige stap wel heeft doorlopen) en controleer ook of de ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ op ‘poort 25’ staat en geen versleutelde verbinding gebruikt.

8. U kunt nu op ‘Ok’ drukken en op ‘Volgende’ en ‘Voltooien’. U heeft uw e-mail account nu goed ingesteld als u succesvol een testbericht hebt kunnen versturen.

1. Start Mozilla Thunder bird op.2. Kies bij ‘Nieuwe account aanmaken:’ voor de optie ‘E-mail’.

3. Kies in het volgende venster ‘Welkom bij Thunderbird’ voor de optie ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’. U krijgt nu een ‘E-mailaccountset-up’ venster te zien’ zoals hieronder.

  • Uw naam: Vul hier uw naam in. Dit kan zijn ‘Pietje Puk’ of zoals in het voorbeeld ‘voorbeeld’.
  • E-mailadres: Vul hier uw volledige e-mailadres in
  • Wachtwoord: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!

Wanneer u dit heeft ingevuld, druk op de knop ‘Doorgaan’.

4. Als u op de knop ‘Doorgaan heeft gedrukt zal het probleem automatisch een aantal instellingen gaan invullen. Druk nog niet op de knop ‘Klaar’ maar druk nu op ‘handmatige config’.

5. U krijgt nu een venster te zien met de uitgebreide configuratie zoals u hieronder ziet.

Vul in dit venster de gegevens als volgt in:

Serverhostnaam voor Inkomende e-mail:

Verander dit naar ‘mail.uwdomein.nl’ en kies hierbij voor IMAP of POP3, dit is afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur. Meer informatie over deze 2 verschillende protocollen kunt u vinden in deze pagina https://cp.flexwebhosting.nl/faq/article/21 . Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.

Kies bij SSL voor ‘Geen’ en bij Authenticatie voor ‘Normaal wachtwoord’.De poort wordt automatisch aangepast aan POP3 of IMAP.

Serverhostnaam voor Uitgaande e-mail: 

Let op! Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider ‘poort 25’ voor externe mailservers toestaat. Mocht u Internet Provider ‘poort 25’ open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl. Mocht uw internet provider ‘poort 25’ hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.

Kies bij ‘Poort’ voor 25 en wederom SSL op ‘Geen’ en wederom voor ‘Normaal wachtwoord’.

Gebruikersnaam:   Uw gebruikersnaam dient u aan te passen naar het volledige emailadres!

6. U kunt nu het account aanmaken door op de knop ‘Klaar’ te drukken. Er zal een beveiligingswaarschuwing naar voren komen

U kunt deze melding negeren door ‘Ik begrijp de risico’s’ aan te vinken en wederom op ‘Klaar’ te drukken. Uw account is nu klaar voor gebruik in Thunderbird!

1. Start Apple Mail op.2. Klik linksbovenin op de knop ‘Mail’ en kies voor ‘Voeg account toe.

3. U krijgt nu een nieuw scherm te zien waar u kunt kiezen voor ‘Voeg andere Mail-account toe…’ U mag deze selecteren en op ‘Ga door’ drukken.

4. In dit scherm dient u een aantal dingen in te vullen:

  • Volledige naam: Vul hier uw naam in.
  • E-mailadres: Vul hier uw volledige e-mail adres in.
  • Wachtwoord: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!

Als u dit allemaal heeft ingevuld en u druk op ‘Ga door’ krijg u de melding dat het account handmatig moet worden geconfigureerd. Druk hierna op ‘Volgende’.

5. U ziet nu een venster ‘Info voor server inkomende e-mail’. Hier dienen een aantal gegevens ingevuld te worden voor de server.

  • Type account: U kunt hier kiezen voor IMAP of POP3. Meer informatie over deze 2 verschillende protocollen kunt u vinden in deze pagina https://cp.flexwebhosting.nl/faq/article/21 . Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.Server voor inkomende e-mail: Dit is de server waarmee u verbind om uw e-mails op te halen. Pas de server aan van mail.uwdomein.nl naar uw eigen domeinnaam. Bijvoorbeeld mail.flexwebhosting.nl.
  • E-mailserver: Vul hier de server in die u voor uw domeinnaam nodig heeft, mail.uwdomein.nl. Bijvoorbeeld zoals in de afbeelding te zien is mail.flexwebhosting.nl. Pas deze dus wel aan naar uw eigen domein!
  • Gebruikersnaam: Vul hier uw volledige e-mail adres in.
  • Wachtwoord: Dit wachtwoord heeft u in het vorige scherm reeds ingevuld en deze zal nog ingevuld blijven in dit scherm.

Wanneer u dit heeft ingevuld druk op de knop ‘Volgende’.U krijgt nu een waarschuwing dat de identiteit van uw mailserver niet kan worden gecontroleerd, druk op ‘verbind’. U krijgt nu de melding ‘Aanvullende accountinformatie vereist, druk wederom op ‘Volgende’. ( deze melding gebeurd niet altijd, u kunt ook direct doorgaan naar stap 6)

6. (optioneel, het kan zijn dat u dit scherm niet automatisch ziet, ga door naar stap 7 mocht dit zo zijn.) U komt nu in nog een scherm ‘Info voor server inkomende e-mail’ waar weer een aantal zaken ingevuld moeten worden.

  • Voorvoegsel pad: Deze kunt u leeg laten.
  • Poort: Mocht u POP3 gebruiken dan dient u poort 110 te gebruiken. Voor IMAP dient u poort 143 te gebruiken.
  • Gebruik SSL: SSL dient ten allen tijden uitgeschakeld te zijn. Mocht SSL aan staan dan zal uw mail account niet werken.
  • Identiteitscontrole: Deze dient op ‘Wachtwoord’ te staan.

Druk op ‘Volgende’.

7. In dit venster ‘Info voor server uitgaande e-mail’ moeten de volgende zaken ingevuld worden.

  • SMTP-server: Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider ‘poort 25’ voor externe mailservers toestaat. Mocht uw Internet Provider ‘poort 25’ open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl (pas deze wel aan naar uw eigen domein!). Mocht uw internet provider ‘poort 25’ hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.
  • Gebruikersnaam: Wanneer u uw eigen mailserver heeft ingesteld dient u wederom uw gehele e-mail adres te gebruiken ter verificatie. Mocht u de uitgaande (SMTP) mailserver van uw Internet Provider gebruiken dan is het gebruikelijk dat u de gegevens dient te gebruiken van uw account bij deze Internet Provider.
  • Wachtwoord: Voor het wachtwoord is het hetzelfde verhaal, mocht u uw eigen mailserver gebruiken wederom uw wachtwoord van uw email adres, anders de gegevens van uw Internet Provider.

Mocht u dit allemaal ingevuld hebben dan kunt u op de knop ‘Maak aan’ drukken.

8. Mocht u de versie OS X 10.10 Yosemite hebben dan kan het zijn dat uw e-mail account hierna nog niet werkt.. Dit is een bekend probleem, echter hier hebben we nog geen structurele oplossing voor.

Om uw mail account toch te laten werken dient u nog een aantal instellingen te wijzigen. Allereerst dient u naar ‘Mail’ en dan ‘Accounts’ toe te gaan. U zult na het selecteren van uw nieuw email account de vraag krijgen of u het wachtwoord opnieuw in kunt vullen, sluit deze melding en druk op ‘Geavanceerd’. Vink hier ‘Gebruik SSL’ uit en sluit dit scherm.

Ga nu wederom naar ‘Mail’ en nu naar ‘Voorkeuren’. Selecteer uw account en ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’. Vink hier de eerste optie ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’ uit en vink bij ‘Poort’ ook de optie ‘Gebruik SSL’ Uit!.

Wanneer u nu naar uw mail programma gaat zult u gebruik kunnen maken van uw email. Meer informatie kunt u vinden op http://www.dslreports.com/forum/r29613112-BC-IMAP-with-Mac-OS-10.10-Yosemite

Als eerste dient u in uw controlepaneel een e-mail adres aan te maken. Indien u bovenstaande reeds heeft uitgevoerd, dan kunt u verder met de onderstaande stappen.

Deze handleiding is gebaseerd op de engelstalige versie van Windows (Live) Mail.
De Nederlandse termen zijn tussen haakjes aangegeven.

1. Open Windows Mail en ga naar tools(extra) en dan naar accounts.

2. Klik op add (toevoegen)

3. Klik op e-mail account en klik op next (volgende)

4. Vul hier uw naam in en klik op next (volgende)

5. Vul uw volledige e-mail adres in en klik op next (volgende)

6. Selecteer het gewenste type account. U kunt hier kiezen voor IMAP of POP3. Meer informatie over deze 2 verschillende protocollen kunt u vinden in deze pagina https://cp.flexwebhosting.nl/faq/article/21 . Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.

7. Wanneer u heeft gekozen voor POP3 of IMAP dient u de andere 2 velden in te vullen:

  • Incoming e-mail server (POP3 or IMAP): Dit is de server waarmee u verbind om uw e-mails op te halen. Pas de server aan van mail.uwdomein.nl naar uw eigen domeinnaam. Bijvoorbeeld mail.flexwebhosting.nl.
  • Outgoing e-mail server (SMTP): Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider ‘poort 25’ voor externe mailservers toestaat. Mocht u Internet Provider ‘poort 25’ open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl. Mocht uw internet provider ‘poort 25’ hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.Mocht u uw eigen (mail.uwdomein.nl) uitgaande mailserver gebruiken, dan dient u ‘Outgoing server requires authentication’ aan te vinken en dezelfde gegevens in te vullen als voor de inkomende mailserver. Mocht u de uitgaande mailserver van uw Internet Provider hebben ingevuld, dan dient deze uit te staan.

Klik na het invullen van de juiste gegevens op next (volgende) om door te gaan.

8. Vul in het volgende venster de gebruikersgegevens in van uw email account:

  • E-mail username (E-mail gebruikersnaam): Hier dient u uw complete e-mailadres in te stellen. Bijvoorbeeld voorbeeld@flexwebhosting.nl
  • Password: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!

Druk hierna op next (volgende)

9. Wanneer u op next heeft gedrukt kunt u de wizard voltooien en heeft u het account toegevoegd.

Ga naar https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&continue=https://mail.google.com/mail/ en log in met uw Gmail account.
U opent het instellingen menu binnen Gmail.
In het menu “accounts en import” kunt u dan een eigen extern POP3 account toevoegen.
Hier voegt u dan het mail account toe wat u op de hosting server heeft aangemaakt.
Globaal vult u in:
– het op te halen email adres
– gebruikersnaam (dit is een volledig email adres)
– het bij behorende wachtwoord
– POP server: meestal iets van mail.uwdomein.nl (waarbij uwdomein.nl uw eigen domeinnaam is bij ons)
– poort 110 en de optie beveiligde verbinding of te wel SSL dient hierbij UIT te staan!

(Meer informatie kunt u wellicht ook vinden op de support pagina van Google https://support.google.com/mail/topic/3394220?hl=nl&ref_topic=3394212)

Als u dit toevoegt dan zal gmail de mail voor u ophalen welke in de mailbox zit, zo bent u er zeker van de mail niet verloren gaat door het forwarden.
Dit dient u per email adres in te stellen. 

Maakt u gebruik van aliassen of een catchall, verwijs dan deze catchall naar 1 popbox binnen uw pakket en haal dan via bovenstaande instructies deze bewuste popbox op via Gmail.

Wilt u echter al uw email accounts doorsturen naar Gmail is een andere oplossing nodig.
In dat geval kunt u de MX (mail) records van de DNS laten wijzigen en deze direct laten doorverwijzen naar Gmail, zo wordt de mail direct aan geboden bij gmail.
Neemt u contact op met Gmail voor de juiste records en instellingen binnen Gmail zelf, u heeft hier namelijk een Google Apps account voor nodig.

Live of Hotmail account
– open het options menu en kies meer opties (more options)
– kies de optie “Sending/receiving email from other accounts”
– kies hier de optie “Add an email account”
– vul het op te halen POP3 account in (is volledig email adres) en het bijbehorende wachtwoord
– druk op geavanceerde opties (advanced options) en geef de inkomende mail server meestal iets van mail.uwdomein.nl (waarbij uwdomein.nl uw eigen domeinnaam is bij ons)
– als poort kiest u 110 en de optie beveiligde verbinding of te wel SSL dient hierbij UIT te staan!
(voor gedetailleerde instructies hoe dit werkt kijkt u op de live of hotmail website zelf)
Als u dit toevoegt dan zal hotmail de mail voor u ophalen welke in de mailbox zit, zo bent u er zeker van de mail niet verloren gaat door het forwarden.
Dit dient u per email adres in te stellen. Maakt u gebruik van aliassen of een catchall verwijs dan deze catchall naar 1 popbox binnen uw pakket en haal dan via bovenstaande instructies dan deze bewuste popbox op via hotmail of live.

E-mail op uw Android instellen kunt u op de volgende manier doen.

Eerst opent u het mailprogramma op uw android telefoon. Vervolgens gaat u via het menu rechtsboven naar “instellingen”. Via “Accounts beheren” kunt u uw mailaccount toevoegen door op het plus-teken te klikken. Volg onderstaande stappen en vervang waar nodig uw gegevens.

Vul uw basis-inloggegevens in.

Selecteer als type account POP3-ACCOUNT

Vul de volgende instellingen in voor inkomende mails.

Vul de volgende instellingen in voor uitgaande mails. Vergeet niet het poortnummer te veranderen 25.

U kunt op de vervolg schermen nog instellingen aanpassen naar uw behoefte, maar hier na is uw mail correct ingesteld!

Informatie over de poorten voor versturen en ontvangen van mail voor zowel POP als ook IMAP vind je hier: Poorten email (PDF)
Natuurlijk. Ga hiervoor naar je eigen website en typ achter je adres: /webmail dus als je website www.mijnwebsite.nl heet ga je naar www.mijnwebsite.nl/webmail

Log in met je volledige e-mail adres, gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna opent het programma Roundcube zich waarin je veel functies kunt beheren. Naast het lezen en beantwoorden van mail kun je bij settings ook je wachtwoord aanpassen (rechtsboven).

Ga hiervoor naar je webmail (zie vorige vraag) en log in. Vervolgens kun je rechtsboven bij ‘settings’ je wachtwoord aanpassen.

Technische vragen website


Een website van Buro Vink maakt gebruik van een vaste vormgeving die in overleg met u is ontworpen. In een flexibel deel van de site kunt u zelf wijzigingen aanbrengen. In de training leert u hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.
Hiervoor moet u eerst nagaan op welke woorden u in Google gevonden wilt worden. Welke woorden zullen klanten gebruiken om op zoek te gaan naar een organisatie in hun omgeving of branche? Deze woorden gaat u vervolgens ‘verweven’ in uw website, met name in de koppen van de pagina’s, maar ook in de gewone teksten. Mocht u dit gedaan hebben en desondanks nog niet hoog genoeg weergegeven worden bij Google, dan kunnen wij een aparte optimalisatie voor zoekmachines uitvoeren. Neem daarvoor contact op met Jeroen. U kunt ook eerst de tips van Jeroen Vink lezen.
Het kan zijn dat u tijdens het bijhouden van uw website per ongeluk iets verwijdert. Mocht u gegevens niet terugvinden, neem dan direct contact met ons op. Wij plaatsen de meest recente back-up kostenloos terug.
HetSchoolvoorbeeld.nl test haar websites op de gangbare en recente systemen en browsers. Toch kan het zijn dat de weergave van de website er op uw computer er anders uitziet. Dit is afhankelijk van vele factoren, waaronder uw systeeminstellingen, browserinstellingen, schermresolutie en grootte van het gebruikte lettertype. Vaak kan de ICT’er uw hiermee verder helpen. Lukt het toch niet, neem contact op met onze helpdesk.
Eerst moeten we vrienden zijn op FaceBook. Alleen vrienden kun je toevoegen als beheerder van de FB pagina van je school. Je vindt Jeroen op FaceBook onder jeroen.vink.9400@facebook.com. Maak ons vervolgens beheerder van uw pagina. Zie hiervoor deze instructievideo.
Hieronder een opsomming van de mogelijkheden om reacties op bijv. Facebook, Youtube etc. te beperken:

Facebook:
Je kan berichten van bezoekers blokkeren. Als je op je pagina bent, moet je rechts bovenin op “Instellingen” klikken. Dan zit je als het goed is gelijk bij “Algemeen”. “Berichten van bezoekers” kan je dan bewerken naar of je berichten van bezoekers wilt uitschakelen of toestaan.

Twitter: Tweets naar je pagina kan je niet uitschakelen.

Youtube: Als je discussie op je pagina wilt tegen gaan, moet je naar je pagina gaan. Als je over de kanaal naam gaat, zie je aan de rechterkant een potloodje verschijnen. Klik hier op en ga naar “Kanaalnavigatie bewerken”. Hier kan je discussie uitschakelen.

Bij een verticaal menu (pro-website) geldt: het aantal hoofdmenu items is niet echt beperkt. Advies: hooguit 2 niveaus in submenu’s

Bij een horizontaal menu (excellent website) geldt: het aantal hoofdmenu items is beperkt, afhankelijk van de vormgeving. Advies: hooguit 2 niveaus in submenu’s. In sommige gevallen is een 3e submenu mogelijk.

Voorbeelden van een menu-opzet waar het menu ‘over onze school’ is uitgeklapt. Hier is sprake van maximaal 2 submenu’s:

  • Welkom
  • Over de school <- hoofdmenu item
    • Organisatie  <- submenu niveau 1
      • Personeel  <- submenu niveau 2
      • Medezeggenschapsraad
      • Activiteitencommissie
    • Overblijven, voor- en naschoolse opvang
    • Zorg op onze school
    • Engels
    • BSO
    • Overig
    • Sociaal Emotionele Vorming
    • Foto’s
  • Nieuws
  • Agenda
  • Groepen
  • Contact
Heeft uw website een ouderportaal?
Voor websites met het ouderportaal: zie de handleiding: kies onder ‘publiceren’ bij ‘zichtbaarheid’ voor ‘privé’ en elke ouder die een account heeft op de schoolwebsite kan de inhoud zien.
Geen ouderportaal?
De beste bescherming bied je met Het Ouderportaal. Zo voldoet een pagina met privacygevoelige informatie aan de wettelijke richtlijnen. Heb je (nog) geen ouderportaal? Dan kan de pagina met één wachtwoord worden afgeschermd dat voor alle ouders hetzelfde is. Let op: dit is geen officiële beveiliging omdat het wachtwoord voor iedereen hetzelfde is en dus makkelijk uitwisselbaar.
Om een pagina of bericht af te schermen met een wachtwoord, klik je bij het bewerken in de rechter kantlijn onder het kopje ‘Publiceren’ bij ‘Zichtbaarheid’ op ‘Beschermd met wachtwoord’. Vervolgens typ je het wachtwoord en klik je op ‘Publiceren’ (of ‘Bijwerken’).
P.S. 1 Vergeet niet om de betrokken personen dit wachtwoord door te geven.
P.S. 2 Wij adviseren voor een officiële afscherming het Ouderportaal aan te schaffen.

Vragen over abonnementen en financiën


Nee, de jaarkosten die u bij ons betaalt is niet hetzelfde als hostingskosten. De hosting is slechts een klein onderdeel ervan. Jaarkosten omvatten:

  • Helpdesk: antwoorden op alle vragen over het CMS
  • Onderhoud: regelmatige updates van de software op uw website
  • Beveiliging: nieuwe veiligheidsaanpassingen indien nodig
  • Backups: dagelijks, wekelijks, maandelijks en extra back-ups vóór elke schoolvakantie
Het liefst bouwen en onderhouden we uw website op onze eigen servers. Hosting is hierbij inbegrepen. Uw huidige provider kan goedkoper zijn maar dat komt omdat dergelijke leveranciers GEEN onderhoud, hulp bij het CMS, calamiteitensupport, updates etc. bieden.

Let op: technisch is het mogelijk dat Buro Vink de website op de server van de provider van de klant plaatst (bijvoorbeeld bij Mijndomein, bij XS4ALL enz.). Hou er echter rekening mee dat hiervoor verhuiskosten worden gerekend. Voor het onderhoud van de website op deze ‘andere’ server moet Buro Vink dan nog steeds maandelijkse kosten rekenen. Wilt u dat we geen onderhoud plegen aan de site of wilt u dit zelf proberen, hou er dan rekening mee dat onze ervaring is dat bij de meerderheid van de websites waar Buro Vink geen onderhoud aan pleegt, in de loop van de tijd altijd problemen ontstaan die leiden tot dataverlies, hacken of zelfs compleet verlies van de website.

Met een strippenkaart van Buro Vink kunt u voordelig uren inkopen. Op een kaart met 10 uur bespaart u 10% ten opzichte van losse uren. Daarnaast is de administratieve afhandeling van een strippenkaart veel eenvoudiger en dus voordeliger voor beide partijen dan diverse losse facturen. Als uw strippenkaart ‘vol’ is dan ontvangt u van ons een bericht. Als alle uren zijn verbruikt, ontvangt u van ons op aanvraag een overzichtelijke specificatie van de gemaakte uren. Ook een tussentijdse uitdraai is altijd mogelijk.
Een verhuistoken of EPP key krijgt u bij uw huidige provider zodra u aangeeft dat u uw website wilt verhuizen. Het is een code bestaande uit cijfers en letters. Met deze code kunnen wij de website verhuizen naar onze server en is het mogelijk uw website te updaten en te onderhouden.
Hiermee wordt bedoeld de support op alle CMS gerelateerde vragen over de website. Met CMS bedoelen we Content Management System. Met dit systeem kun je pagina’s en berichten plaatsen, bewerken en verwijderen. Vragen over de vormgeving en het gebouwde thema (de ‘omlijsting’ van de website) vallen niet onder de support binnen het abonnement.

Voorbeeld van vragen die onder de support vallen:

  • Ik heb een pagina verwijderd. Kunnen jullie die herstellen?
  • Er is iets mis met de galerij die ik heb aangemaakt. Kunnen jullie er even naar kijken?
  • De pagina die ik heb aangemaakt verschijnt niet in het menu.
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn bericht deze keer niet wordt gekoppeld aan Facebook?

Vragen die niet onder de support vallen:

  • Wil je de achtergrondpatronen en kleuren van de website even aanpassen?
  • De header-afbeelding bovenaan de website moet worden aangepast.
  • Er staan teksten in een plaatje die niet kloppen.
  • De tekstgrootte van het menu moet kleiner.
  • Kunnen jullie de animatie in de sliders op de site aanpassen?

Geavanceerde vragen
Voor het aanpassen van geavanceerde onderdelen op de website zoals sliders, animaties etc. kunnen we aanwijzingen geven en verwijzen we naar de handleiding. Komt u er niet uit, dan helpen we u graag op basis van ons huidige uurtarief. Kleine hulpvragen komen op een verzamelfactuur, uitvoerige werkzaamheden worden uiteraard eerst geoffreerd. Als u regelmatig een vraag buiten het heeft adviseren we u een strippenkaart aan te schaffen.

Een abonnement wordt vooraf betaald per jaar. Vrijwel altijd o.b.v. een goedgekeurde prijsafspraak of ondertekende offerte.

Betaling

 

  • Binnen 14 dagen na factuurdatum.
  • Betaling geschiedt per jaar.
  • Automatische incasso is ook mogelijk (bespaart administratiekosten!).
  • Zonder automatische incasso: € 25,- administratie- en incassokosten.

 

Opzeggen

  • Minimaal 3 maanden van tevoren.
  • Schriftelijk en persoonlijk door de aanvrager.
  • Let op: indien we ook een domein voor u hebben geregistreerd: vraag een token aan als u dit wilt meenemen. U heeft hier recht op! Zo niet, dan vervalt het recht en is het mogelijk dat iemand anders uw domein kan registreren.

Klachten

  • Gebreken onmiddellijk na constatering schriftelijk melden.
  • Een klacht geeft niet het recht op uitstel van betaling.

Algemene voorwaarden
Voor de exacte uitleg; zie onze Algemene Voorwaarden.